Pengaruh Variasi Produk Dan Store Atmosphere Terhadap Repurchase Intention

  • Kadek Dina Saraswati Prodi Manajemen, Fakultas Ekonomi, Bisnis dan Pariwisata, Universitas Hindu Indonesia
  • Putu Krisna Adwitya Sanjaya Prodi Manajemen, Fakultas Ekonomi, Bisnis dan Pariwisata, Universitas Hindu Indonesia
  • Mirah Ayu Putri Trarintya Prodi Manajemen, Fakultas Ekonomi, Bisnis dan Pariwisata, Universitas Hindu Indonesia
Keywords: Product Variation, Store Atmosphere, Repurchase Intention

Abstract

The purpose of this study was to determine the effect of product variation and store atmosphere on repurchase intention of Outlet Pizza Hut cabang Gatot Subroto in Denpasar. This research was conducted at Outlet Pizza Hut cabang Gatot Subroto in Denpasar with a total sample of 100 peoples. While the data analysis techniques are validity, reliability, classic assumption test, multiple linear regression analysis, determination analysis, t test, and F test. The test results show that there is a positive and significant effect product variation on repurchase intention where values are obtained the t1-count is 5.453, greater than t-table of 1,658 with a sig value of 0.000. There is a positive and significant effect of store atmosphere on repurchase intention the regression coefficient t2-count is 6.703, greater than t-table 1.658 with a sig 0.000. There is a positive and significant effect effect of product variation and store atmosphere on repurchase intention of Outlet Pizza Hut cabang Gatot Subroto in Denpasar. When seen from the results of the F-test obtained F-count is 157.651 greater than the F-table of 3.07 and a sig value of 0,000.

References

Abdullah, T., dan Tantri, F. (2012). Manajemen pemasaran. Depok: PT Raja Grafindo Persada.

Afriyanti, T., dan Rahmidani, R. (2019). Pengaruh Inovasi Produk, Kemasan, Dan Variasi Produk Terhadap Minat Beli Ice Cream Aice Di Kota Padang. Jurnal Ecogen, 2(3), 270.

Ain, N., dan Ratnasari, R. T. (2015). 12Jurnal Jilbab. 2(7), 553–569.

Aufa, Z. D., Kamal, M., dan Manajemen, J. (2015). Analisis Pengaruh Ragam Menu, Persepsi Harga, Lokasi Dan Kualitas Layanan Terhadap Minat Beli Ulang Pada Soto Sedeep Banyumanik Cabang Ambarawa. Diponegoro Journal of Management, 4, 1–10.

Azhari, P. P., dan Rubiyanti, R. N. (2016). Pengaruh Store Atmosphere Terhadap Minat Beli Ulang Konsumen Pada Nom Nom Eatery Bandung Store Atmosphere Influence on Consumer Repurchase Interest At the Nom Nom Eatery Café Bandung ( Y ). E-Proceeding of Management, 3(1), 512–516.

Desi Peburiyanti, S. (2020). Pengaruh Promosi Penjualan, Variasi Produk Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Minat Beli Ulang Pada Butik Kanabini Di Tenggarong. JEMI/Vol.20. /No1./JUNI/2020, 20(1), 29–39.

Faradisa, I., Budi, L., dan Minarsih, M. M. (2016). Analisis pengaruh variasi produk, fasilitas, dan kualitas pelayanan terhadap minat beli ulang konsumen pada Indonesian coffeeshop Semarang (ICOS CAFÉ). Journal of Management, 2(2), 1–13.

Fitriani, F., dan Nurdin, H. (2020). Pengaruh Store Atmosphere Terhadap Minat Berkunjung Ulang Pada Breaktime Kota Bima. Jurnal Stie Semarang (Edisi Elektronik), 12(2), 42–51.

Hidayat, R., dan Resticha, D. (2019). Kosmetik Wardah ( Studi Pada Konsumen Kosmetik Wardah Di Kota. 3(1), 40–52.

Isfiandi, dan Amin, A. M. (2019). Effect of Productvariation, Price, and Customer Experience Onpurchase Decisionof Ceramic Mulia Tile Atpt. Surya Asia Abadi in Pekanbaru. Jurnal Akuntansi, Kewirausahaan Dan Bisnis, 4(1), 114–129.

Kotler. (2012). Manajemen Pemasaran, Analisis Perencanaan dan Pengendalian (Angella Anitawati Hermawan (ed.); edisi 9). Prehallindo.

Lestari, A., dan Faizin, M. (2020). Pengaruh Store Atmosphere Dan Variasi Produk Terhadap Minat Pembelian Ulang. 9(1), 85–97.

Levy, Michael & Weitz, B. A. (2012). Retailing Management (edisi 8). McGraw-Hill/Irwin.

Pamenang, W., dan Harry, S. (2016). Analisis pengaruh kualitas produk, kepuasan pelanggan dan words of mouth terhadap minat beli ulang konsumen. Jurnal Sains Pemasaran Indonesia, XV(3), 206–211.

Prabowo, S. A. (2018). Pengaruh Suasana Toko , Kualitas Pelayanan, Kepercayaan, Dan Persepsi Harga Terhadap Minat Beli Ulang Konsumen Mirota Kampus Godean. Jurnal Ekobis Dewantara, 1(7), 2018.

Prastyaningsih, A. (2014). Pengaruh Customer Experience Terhadap Repurchase Intention (Niat Membeli Ulang) (Survei pada Konsumen KFC Di Lingkungan Warga RW 3 Desa Kandangrejo, Kedungpring, Lamongan). Jurnal Administrasi Bisnis S1 Universitas Brawijaya, 16(1), 84951.

Riyanto, I. (2020). Pengaruh Layout Dan Variasi Produk Terhadap Minat Beli. 16(2), 197–204.

Sanjaya, P. K. Adwitya. (2018). Etika Bisnis Dan Entrepreneurship Dalam Pembangunan Ekonomi Bali: Dalam Perspektif Hindu. Dharmasmrti: Jurnal Ilmu Agama Dan Kebudayaan, 18(1), 93–101.

Sanjaya, P. K. A., Wimba, I. G. A., dan Premayani, N. W. (2020). Determinants Influencing Customer Loyalty To An Indonesian Online Shop Shopee: A Case Study In Denpasar City, Bali. Solid State Technology, 63(5), 4713–4722.

Whidya, Christina. (2013). Manajemen Ritel: Strategi dan Implementasi Modern (edisi 1). Salemba Empat.

Whidya, Christina. (2017). Manajemen Ritel:Strategi dan Implementasi Operasional Bisnis Ritel Modern di Indonesia (edisi 3). Salemba Empat.

Wijayasari, N., dan Mahfudz. (2018). Pengaruh Brand Image , Kualitas, Persepsi Harga dan Variasi Produk Terhadap Minat Beli Konsumen Sarung Gajah Duduk di Kabupaten Pekalongan. Diponegoro Journal Of Management, 7(2), 1–9.

Yudha, I. P. G. M. Kartika, dan Suprapti, N. W. S. (2018). Pengaruh Atmosfer Toko Dan Daya Tarik Promosi Penjualan Terhadap Kepuasan Pelanggan Dan Niat Beli Ulang (Di Matahari Mall Bali Galeria Kuta). E-Jurnal Ekonomi Dan Bisnis Universitas Udayana, 7, 1803.

Published
2021-04-01
How to Cite
Saraswati, K., Sanjaya, P. K. A., & Trarintya, M. A. P. (2021). Pengaruh Variasi Produk Dan Store Atmosphere Terhadap Repurchase Intention. Widya Amrita: Jurnal Manajemen, Kewirausahaan Dan Parwisata, 1(2), 431-442. https://doi.org/10.32795/widyaamrita.v1i2.1283