Pengaruh Store Atmosphere, Kualitas Produk dan Kualitas Pelayanan terhadap Kepuasan Konsumen pada Pizza Hut Cabang Gatot Subroto Denpasar
Abstract
This study aims to analyze the effect of store atmosphere, product quality, and service quality on customer satisfaction of Pizza Hut cabang Gatot Subroto in Denpasar. The number of samples obtained using Slovin calculations A total of 100 respondents using Accidental Sampling method. Data collection is done through questionnaires. Then the data were analyzed using SPSS version 22, with quantitative analysis which included validity and reliability tests, classic assumption tests, multiple linear regression analysis, coefficient of determination, hypothesis testing with F test and t test. The result of hypothesis testing shows that: (1) store atmosphere has a positive and significant to customer satisfaction,(2) product quality has positive effect but not significant to customer satisfaction, (3) service quality has a positive and significant to customer satisfaction, (4) store atmosphere, product quality, and service quality has a positive and significant to customer satisfaction.
References
Afnina, A., dan Hastuti, Y. (2018). Pengaruh Kualitas Produk terhadap Kepuasan Pelanggan. Jurnal Samudra Ekonomi Dan Bisnis, 9(1), 21–30. https://doi.org/10.33059/jseb.v9i1.458
Apriyani, D. A., dan Sunarti. (2017). Survei pada Konsumen The Little A Coffee Shop Sidoarjo. Jurnal Administrasi Bisnis (JAB), 51(2), 1–7.
Fauzi, M. R., dan Mandala, K. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Kualitas Produk, Dan Inovasi Produk Terhadap Kepuasan Untuk Meningkatkan Loyalitas Pelanggan. E-Jurnal Manajemen Universitas Udayana, 8(11), 6741.
Harfika, J. (2017). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Fasilitas Terhadap Kepuasan Pasien Pada Rumah Sakit Umum Kabupaten Aceh Barat Daya. Balance, XIV(1).
Haris, D., dan Welsa, H. (2018). Kualitas Dan Desain Produk Dalam Meningkatkan Kepuasan Dan Loyalitas Konsumen. Upajiwa Dewantara, 2(2), 125–139.
Indriastuty, N., Hadiyatno, D., dan Juwari. (2017). Store Atmosphere Mempengaruhi Keputusan Pembelian Pada Retailer Giant Ekstra Balikpapan. Prosiding Seminar Nasional Dan Call For Paper Ekonomi Dan Bisnis, 2017, 269–283.
Krisdianti, D. L., dan S. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan terhadap Kepuasan Konsumen pada Restoran Pizza Hut Malang Town Square. Administrasi Bisnis, 70(1), 36–44.
Kristiana, M. (2017). Pengaruh Store Atmosphere Dan Kualitas Layanan Terhadap Kepuasan Konsumen Cafe Heerlijk Gelato Perpustakaan Bank Indonesia Surabaya. Jurnal Pendidikan Tata Niaga (JPTN), 01(01), 113–117.
Kusumasitta. (2014). Relevansi Dimensi Kualitas Pelayanan dan Kepuasan Pelanggan Bagi Pengunjung Museum Di Taman Mini Indonesia Indah. Jurnal Manajemen Pemasaran, 7(1).
Kusumawathi, N. W. G., Darmawan, D. P., dan Suryawardani, I. G. . O. (2019). Pengaruh Store Atmosphere, Kualitas Produk, dan Kualitas Layanan terhadap Kepuasan Konsumen di Seniman Coffee Studio. Jurnal Agribisnis Dan Agrowisata (Journal of Agribusiness and Agritourism), 8(1), 1.
Maulidah, I., Widodo, J., dan Zulianto, M. (2019). Pengaruh Kualitas Produk Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Di Rumah Makan Ayam Goreng Nelongso Jember. JURNAL PENDIDIKAN EKONOMI: Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan, Ilmu Ekonomi Dan Ilmu Sosial, 13(1), 26.
Prabowo, S. A. (2018). Pengaruh Suasana Toko , Kualitas Pelayanan, Kepercayaan, Dan Persepsi Harga Terhadap Minat Beli Ulang Konsumen Mirota Kampus Godean. Jurnal Ekobis Dewantara, 1(7), 2018.
Priansa. (2017). Perilaku Konsumen Dalam Persaingan Bisnis Kontemporer (edisi 1). ALFABETA.
Purnomo, H. (2018). Analisis Hedonic Shopping Motives Terhadap Impulse Buying Toko Daring pada Masyarakat Kota Kediri. Bisnis Dan Manajemen, 2(1).
Putro, S. W. (2014). Pengaruh Kualitas Layanan Dan Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Pelanggan Dan Loyalitas Konsumen Restoran Happy Garden Surabaya. Jurnal Manajemen Pemasaran, 2(1), 1–9.
Roselina, M. A., dan Niati, A. (2019). Analisis Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan Dan Promosi Terhadap Kepuasan Konsumen Elsa Hijab Semarang. Solusi, 17(3), 221–234.
Sulistyawati, N., dan Seminari, N. (2015). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Restoran Indus Ubud Gianyar. E-Jurnal Manajemen Universitas Udayana, 4(8), 250437.
Tjiptono, F. (2014). Pemasaran jasa: Prinsip, penerapan, dan penelitian (Andi (ed.)).