Pengaruh Brand Image, Life Style dan Word Of Mouth terhadap Keputusan Pembelian

  • Cok Istri Ema Anjalika Pramaseni Program Studi Manajemen Fakultas Ekonomi Bisnis dan Pariwisata Universitas Hindu Indonesia
Keywords: brand image, lifestyle, word of mouth

Abstract

The growth of donuts &coffee is currently increasingly rapid followed by a level of intense corporate competition. The contrive of this exploration problem is how to influence brand image, lifestyle, and word of mouth partially and simultaneously on purchasing selection at the Donuts & Coffee J.CO in Denpasar City with the aim to analyze the influence of brand image, lifestyle, and word of mouth on purchasing selection at J.CO Donuts & Coffee in Denpasar. The sample number of 100 respondents. Research data is collected through documentation, library studies, interviews, observations, and questionnaire dissemination. Using quantitative and qualitative analysis. With multiple linear regression analysis in which there is a F-test and t-test. Statement that solves the problem reveal that segmental and simultaneous brand image, lifestyle, and word of mouth influence on purchasing decisions at the Donuts & Coffee J.CO in Denpasar City.

References

Dahmiri, Hasbullah, H., & Sari, S. S. (2020). Pengaruh Lifestyle Terhadap Keputusan Pembelian Kosmetik Wardah Di Kota Jambi . Jurnal Manajemen Terapan dan Keuangan (Mankeu) Vol. 9 No. 01, P-ISSN: 2252-8636, E-ISSN: 2685-9424 , 15-20.

Huda, Nurul. 2020. Pengaruh Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian Motor Scutter Matic Yamaha di Makasar. Jurnal Lembaga Keuangan, Ekonomi dan Bisnis

Islam. Vol 2, No 1. ISSN: 2715-0356.

Husen, Akhmad., Seno Sumowo., & Rozi, Akhmad Fahrur. 2018. Pengaruh Lokasi, Citra

Merek dan Word of Mouth Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Mie Ayam Solo Bangsal Jember. Junal Manajemen dan Bisnis Indonesia. Vol 4, No 2.

Juniantoko Supriono, Ardy Dwi (2017). Pengaruh word of mouth terhadap keinginan membeli

serta dampaknya pada keputusan pembelian.Fakultas Ilmu Administrasi Univ├É┬Ársitas Brawijaya Malang.

Khumairo, Lukiana, N., & Kasim, K. T. (2018). Pengaruh Citra Merek Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Kopi Kapal Api Di Lumajang . E-ISSN :2622-304X , P-ISSN : 2622-3031 , 1-9.

Kotler, Philip and Kevin Lane Keller, (2016): Marketing Management, 15th

Edition New Jersey: Pearson Pretice Hall, Inc.

Mukarromah, D. S., & Rofiah, C. (2019). Pengaruh Citra Merek, Desain Produk Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Sepatu Merek Bata . JMD: Jurnal Riset Manajemen Dan Bisnis Dewantara Vol 2 No 1, , 27-36.

Niar, C. (2019). Pengaruh Desain Produk Dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Produk Mezora . Jurnal Manajemen dan Bisnis Vol. 3 No. 3/ ISSN 2579-4892 print/ ISSN 2655-8327, 1-11.

Peter, J Paul dan Olson, Jerry C. 2016. Consumer Behavior: Perilaku Konsumen dan Strategi Pemasaran, Edisi keempat, Erlangga.

Pratiwi, Y. R. (2017). Pengaruh Word Of Mouth Communication Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Boardgame Lounge Smart Cafe Pekanbaru . Jom Fisip Volume 4 No. 1 , 1-15.

Prasetyo, Antoni. 2016. Pengaruh Strategi Promosi dan Word of Mouth Terhadap Keputusan Pembelian pada Kopiganes. Jurnal Ilmu dan Riset Manajemen. Vol 5, No 1. ISSN : 2461-0593.

Rahayu, R. P., Hasaniyah, A., & Aprileo, F. (2020). Pengaruh Lifestyle Konsumen Terhadap Keputusan Membeli Produk (Studi Kasus Pada Konsumen Distro Friday Killer Di Pamekasan) . Yos Soedarso Economics Journal Volume 2 Nomor 1, , 1-12.

Ramli, R. A. (2018). Pengaruh Harga, Brand Image, Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Sepatu Fladeo. Jurnal Equilibria Volume 5 No.2 Print ISSN 25031546 , 1-10.

Sugiyono, (2014), Metode Penelitian Kuantitatif, dan R&D, Alfabeta, Bandung.

Wijaya, D. N., Sunarti, & Pangestuti, E. (2018). Pengaruh Gaya Hidup Serta Motivasi Terhadap Keputusan Pembelian (Konsumen Starbucks, Kota Malang) . Jurnal Administrasi Bisnis (JAB)|Vol. 55 No. 2 , 75-83.

Published
2022-11-01
How to Cite
Pramaseni, C. I. (2022). Pengaruh Brand Image, Life Style dan Word Of Mouth terhadap Keputusan Pembelian. WidyaAmrita: Jurnal Manajemen, Kewirausahaan Dan Pariwisata, 2(4), 956-967. https://doi.org/10.32795/widyaamrita.v2i4.1867