Kinerja ASN Dalam Perspektif Kompetensi dan Insentif
Abstract
Performance is a reflection of individual performance, and when each individual works well, performs well, is enthusiastic and gives their best, this is the answer to the success or failure of an organization's goal setting. This study was conducted to determine the impact of Tabanan Regency Environmental Services capabilities and incentives on the performance of her ASN employees. The study population consisted of a sample of all Tabanan Regency Environmental Services ASN staff, a total of 125 individuals, a total of 125 respondents, and the sampling method used a saturated sample. Data for this study were collected through the distribution of questionnaires, and the tools used in this study were validity test, reliability test, classical assumptions, multiple regression analysis, coefficient of determination, t-test, and F-test. . In this study, we find that: Capabilities and incentives have a large positive impact on employee performance. The magnitude of the independent variable's effect on employee performance is 60.9%. Based on the survey results, Tabanan Environmental Service should implement outbound and other field activities in the future to motivate employees. Such activities calm employees down, reduce work stress, and make employees more engaged in their work.
References
A.A. Anwar Prabu Mangkunegara, 2010. Manajemen Sumber Daya Manusia Perusahaan. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Dharma, Surya. 2001. Manajemen Kinerja. Edisi ketiga. Yogyakarta: Pustaka Pelajar
Hadari Nawawi. 2006. “Manajemen Sumber Daya Manusia Untuk Bisnis Yang Kompetitif”. Yogyakarta Press: Universitas Gajah Mada.
Hadikusumo, K. DKK. 1996. Pengantar Pendidikan. Semarang Press
Handoko, T. Hani. 2002. Manajemen Personalia Dan Sumber Daya Manusia. Yogyakarta: BPFE
Hasibuan, Malayu S.P, 2006, Manajemen Sumber Daya Manusia: Pengertian Dasar, Pengertian, dan Masalah. Jakarta: PT. Toko Gunung Agung
Kun Maryati. (2007). Sosiologi1. Surabaya: Erlangga
Kuncoro, Mudrajad. 2003. Metode Riset untuk Bisnis & Ekonomi. Jakarta: Erlangga
Mahmudi. 2005. Manajemen Kinerja Sektor Publik, UPP AMP YKPN, Yogyakarta.
Mangkunegara, A. P. 2009. Evaluasi Kinerja Sumber Daya Manusia. Bandung: PT. Refika Aditama.
Mayangsari, Sekar dan Puspa Wandanarum. 2013. Auditing Pendekatan Sektor Publik dan Privat. Jakarta: Penerbit Media Bangsa.
Moh.Nazir. 2000. Metode Penelitian, Cetakan Pertama, Jakarta: Ghalia Indonesia.
Panggabean, Mutiara S. 2002. Pengembangan SDM. Cetakan Ketiga. Penerbit PT. Rineka Revisi. Jakarta.
Pasolong, Harbani. 2010. Teori Administrasi Publik. Bandung: Alfabeta
Pradiningrum, ER, Larasati, H., & Santoso, S. (2013). Pengaruh kompetensi dan motivasi pegawai terhadap kinerja pegawai sekretariat DPRD kota Semarang. Jurnal Kajian Kebijakan Publik dan Manajemen, 2 (3), 84-94.
Rivai, Veithzal, 2004. Manajemen Sumber Daya Manusia Untuk Perusahaan, Cetakan Pertama. Jakarta: Raja Grafindo Persada
Sapitri, N. P. D. E., & Mahayasa, I. G. A. (2022). Pengaruh Kompetensi Dan Karakteristik Pekerjaan Terhadap Kinerja Pegawai. Warmadewa Management and Business Journal (WMBJ), 4(1), 1-12.
Sarwoto. 1996. Dasar-dasar Organisasi dan Manajemen. Jakarta: Ghalia Indonesia
Sedarmayanti 2001. Sumber Daya Manusia dan Produktivitas Kerja. Bandung: Mandarmaju
Simamora, Henry, 2010, Manajemen SumberDaya Manusia, cetakan pertama edisi ke tiga. Yogyakarta: YKPN
Sugiyono, 2008. Metode Penelitian Kunatitatif Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Sutrisno, Edi. 2009. Manajemen Sumber Daya Manusia Edisi pertama. Jakarta: Kencana Prenada Media Group
Suyadi Prawirosentono. (2008). “Manajemen Sumber Daya Manusia Kebijakan Kinerja Karyawan”. Yogyakarta: BPFE.
Tirtarahardja 2005, Pengantar Pendidikan. Rineka Cipta
Veithzal Rivai, 2008, Manajemen Sumber Daya Manusia untuk Perusahaan. Bandung: PT. Remaja Rosda Karya
Widiastini, N. K. M., Wijaya, P. Y., & Mahayasa, I. G. A. (2023). Pengaruh Kompetensi Dan Budaya Organisasi Terhadap Kinerja Karyawan. Journal of Applied Management Studies, 4(2), 147-158.
Winarta, I. K. D. A., & Mahayasa, I. G. A. (2022). Meningkatkan Prestasi Kerja Karyawan Melalui Peningkatan Rekrutmen, Motivasi, Dan Pelatihan. WidyaAmrita: Jurnal Manajemen, Kewirausahaan dan Pariwisata, 2(2), 562-569.