Faktor-Faktor Yang Dapat Mempengaruhi Kepuasan Kerja Karyawan

  • Ida Ayu Gede Sri Padma Dewi Program Studi Manajemen Fakultas Ekonomi Bisnis dan Pariwisata Universitas Hindu Indonesia
  • Made Dian Putri Agustina Program Studi Manajemen Fakultas Ekonomi Bisnis dan Pariwisata Universitas Hindu Indonesia
  • I Made Suasti Puja Program Studi Manajemen Fakultas Ekonomi Bisnis dan Pariwisata Universitas Hindu Indonesia
Keywords: organizational culture, teamwork, work discipline, job satisfaction

Abstract

Employee job satisfaction is one of the factors that influence various aspects of PT. Bank BPD Bali Mangupura Branch Office. This finding aims to determine the impact of organizational culture, teamwork, work discipline in partial and simultaneous ways on employee job satisfaction. The sample used for research is as many as 35 respondents in the credit department. This study uses data collection methods which include: observation, interviews, literature study, documentation, and questionnaires. In this research the data analysis methods used included research instrument tests, classic assumption tests, multiple linear regression analysis, coefficient of determination experiment (R2), t-test and F-test. This research states that organizational culture, teamwork, work discipline have a positive and significant impact on employee job satisfaction

References

Afandi. (2018). Manajemen Sumber Daya Manusia. Zanafa Pubhlising.

Devina, G. (2018). Pengaruh Teamwork Terhadap Kepuasan Kerja Karyawan Pada Pt. Federal International Finance Cabang Surabaya 2. Jurnal Ilmu Manajemen (JIM), 6(1), 1–9.

Edison. (2020). Manajemen Sumber Daya Manusia: Strategi dan Perubahan Dalam Rangka Meningkatkan Kinerja Pegawai dan Organisasi.

Edy Sutrisno. (2017). Manajemen Sumber Daya Manusia.

Handoko. (2015). Manajemen Sumber Daya Manusia. Pustaka Setia.

Hasibuan. (2017). Manajemen Sumber Daya Manusia. PT.Bumi Aksara.

Hasibuan. (2020). Manajemen Sumber Daya Manusia. Bumi Aksara.

Herawan, K. (2015). Pengaruh Budaya Organisasi Terhadap Kepuasan Kerja Karyawan Studi Pada PT. Bank Rakyat Indonesia (Persero) Kantor Cabang Kota Malang Kawi. Jurnal Administrasi Bisnis S1 Universitas Brawijaya, 18(1), 84466.

Luthans, F. (2011). Organizational Behavior. https://doi.org/10.5005/jp/books/10358_23

Mangkunegara. (2011). Manajemen Sumber Daya Manusia Perusahaan. Remaja Rosdakarya.

Parta, I. W. G. I., & Mahayasa, I. G. A. (2021). Pengaruh Keterampilan Kerja, Team Work, dan Motivasi terhadap Kinerja Karyawan Bagian Produksi pada Art Shop Cahaya Silver di Celuk, Gianyar. WidyaAmrita: Jurnal Manajemen, Kewirausahaan dan Pariwisata, 1(1), 65-76.

Putri, R., Zulfadil, & Maulida, Y. (2020). Pengaruh Disiplin Kerja dan Fasilitas Kerja terhadap Kepuasan Kerja dan Produktivitas Kerja Karyawan PT Subentra Kota Pekanbaru. Jurnal Ekonomi KIAT, 31(2), 56–68.

Rahman. (2018). ( Studi pada Karyawan PT . First Media Malang ) (Issue April).

Rastana, I. M. S., Mahayasa, I. G. A., & Premayani, N. W. W. (2021). Pengaruh Lingkungan Kerja Fisik dan Disiplin Kerja Terhadap Kinerja Pegawai Pada Badan Keuangan Daerah di Kabupaten Tabanan. WidyaAmrita: Jurnal Manajemen, Kewirausahaan dan Pariwisata, 1(3), 834-843.

Robbins. (2012). MAN 3240 - Applied Organizational Behavior ( New / Master ) - Coronel Title : Essentials of Organizational Behavior , 11th edition.

Sandra, D. (2007). Teamwork (Cara Menyenangkan Membangun Tim Impian ). Progression.

Sriyono, & Lestari, F. (2013). Pengaruh Teamwork, Kepuasan Kerja dan Loyalitas Terhadap Produktifitas Pada Perussahaan Jasa. Fakultas Ekonomu Universitas Muhammadiyah Sidoarjo, 1–27. http://eprints.umsida.ac.id/715/1/Artikel_Universitas Muhammadiyah Sidoarjo_2013.pdf

Widiyaniti, G. A. M. R., Wimba, I. G. A., & Mahayasa, I. G. A. (2021). Pengaruh budaya organisasi dan komitmen organisasi terhadap loyalitas anggota bumdes di desa Kukuh Winangun. Journal of Applied Management Studies, 3(1), 1-8

Published
2023-06-01
How to Cite
Padma Dewi, I. A., Agustina, M., & Puja, I. M. (2023). Faktor-Faktor Yang Dapat Mempengaruhi Kepuasan Kerja Karyawan. WidyaAmrita: Jurnal Manajemen, Kewirausahaan Dan Pariwisata, 3(6), 1144-1151. https://doi.org/10.32795/vol4wamrtno1th24