Pengaruh Harga, Promosi dan Kualitas Produk Terhadap Minat Beli Masyarkat Terhadap Smartphone Merk Cina
Abstract
The implementation of the following research is to find out the effect of price, promotion, and product quality on people's buying interest in Chinese brand smartphones. The population used in the implementation of the study were students at the STIE Surakarta campus, and the sample of this study was 88 people. Researchers chose accidental sampling technique used in the implementation of the following research. The data analysis of this study used multiple linear regression analysis where the data processing used the Statistical Package for Social Science (SPSS) program. The results of his research show that it has a significant effect on the price on purchase intention which is explained by the value which is 0.028 lower than 0.05, then the effect of promotion on purchase intention also has a significant effect because it has a value of 0.000 less than 0.05, then that is. Finally, the effect of product quality on purchase intention has a significant effect because it is explained by the result that the value of 0.000 is lower than 0.05.
References
Aris, D. J. (2017). Pengaruh Promosi Melalu Media Sosial Instagram Terhadap Keputusan Pembelian Produk Saka BSugiyono. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitataif dan Kombinasi (Mixed Methods). Bandung: Alfabetaistro (Bd. 4). Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Telkom.
Assauri, S. (2015). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Rajawali Pers.
Fandy, T. (2015). Strategi Pemasaran.Edisi 4. Yogyakarta: Andi Offset.
Febriani, N., & Dewi, W. (2018). Teori dan Prakt i: Riset Komunikasi Pemasaran Terpadu. Malang: UB Press.
Fitriah, M. (2018). Komunikasi Pemasaran Melalui Desain Visual. Yogyakarta: CV Budi Utama.
Ghozali, I. (2016). Aplikasi Analisis Multivariete Dengan Program IBM SPSS 23. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Kotler, P., & Amstrong, G. (2016). Dasar - Dasar Pemasaran Jilid I Edisi 9. Jakata: Erlangga.
Kotler, P., & K. L. (2012). Manajemen Pemasaran. Edisi 12. Jakarta: Erlangga.
Muhidin, A., Sambas, & Abdurrahman, M. (2007). Analisis Korelasi, Regresi, dan Jalur Dalam Penelitian . Bandung: Pustaka Setia.
R.A.P, M., & Iriani, S. S. (2014). Analisis Pengaruh Kualitas Produk, Harga Dan Promosi Terhadap Minat Beli Konsumen Produk Batik Sendang Duwuramongan†(Bd. 1 ). Diponegoro Journal Of Management.
Rizky, M., & Yasin, H. (2014). Pengaruh Promosi dan Harga Terhadap Minat Beli Perumahan Obama PT. Nailah Adi Kurnia Sei Mencirim Medan. 14, 135-143.
Sidik, M. (2002). Optimalisasi Pajak Daerah dan Retribusi Daerah Dalam Rangka Meningkatkan Kemampuan Keuangan Dearah. Orasi Ilmiah Wisuda XXI STIA LAN.
Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan Kombinasi (Mixed Methods). Bandung: Alfabeta.
Supranata, S. (2004). Analisis, Validitas, Reabilitas, dan Interpretasi Hasil Tes Implementasi Kurikulum . Bandung: PT. Remaja Rosdakarya Suryabrata.
Suyono. (2018). Analisis Regresi Untuk Penelitian. Yogyakarta: Deepublish.
Uyanto, & S, S. (2009). Pedoman Analisis Data dengan SPSS. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Reproduction Policy
Every author submitting articles to Widya Manajemen must make a statement that the manuscript is free from plagiarism and is not being considered and published in other journals.
Articles that have been published are copyrighted by the Program Studi Manajemen FEBP UNHI. For educational purposes, the contents of the article may be duplicated or reproduced as long as the source of the article is mentioned. Written requests must be submitted to the editor to obtain permission to republish the contents of the article for purposes other than educational purposes.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Kebijakan Reproduksi
Setiap penulis yang menyerahkan artikel ke Widya Manajemen harus membuat surat pernyataan bahwa naskahnya bebas dari plagiarisme dan tidak sedang dipertimbangkan dan dimuat dalam jurnal lain.
Artikel yang telah dipublikasi menjadi hak cipta Program Studi Manajemen FEBP UNHI. Untuk tujuan edukatif, isi dari artikel dapat digandakan atau direpublikasi selama menyebutkan sumber dari artikel tersebut. Permintaan tertulis harus diajukan kepada editor untuk memperoleh ijin merepublikasi isi dari artikel untuk tujuan lainnya selain tujuan edukatif.