Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen yang di Mediasi Oleh Minat Beli
Abstract
Fashion retail that is growing rapidly today is Hennes & Mau itz (H & M). H&M's rating experienced two downgrades in 2019 and in 2020 experienced another three downgrades. It is therefore important for H&M to pay attention to the factors influencing purchasing decisions. The purpose of this study is to determine the effect of product quality on buying interest, then to determine the influence of product quality and buying interest on purchasing decisions, and to determine the influence of product quality on purchasing decisions mediated by buying interest in H&M Products in Bali. This research method uses quantitative methods. The population in this study is consumers of H & M Products. The number of samples in this study is as many as 100 consumers of H & M Products. Data analysis techniques are path analysis, t test, mediation influence test. The results of the analysis show: (1) There is a positive and significant influence of product quality on buying interest; (2) There is a positive and significant influence of buying interest on purchasing decisions; (3) There is a positive and significant influence of product quality on purchasing decisions; (4) Purchase interest can mediate product quality against purchasing decisions. This means that if H&M is able to provide high product quality for consumers, then the quality of these products will be able to increase consumer buying interest and ultimately consumer purchasing decisions on H&M products will increase.
References
Adila, S. N., & Aziz, N. (2019). Pengaruh Strategi Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Yang Dimediasi Oleh Minat Beli Pada Konsumen Restoran Kfc Cabang Khatib Sulaiman Padang. Jurnal Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi “KBP,” 1–16.
Adirama, A. (2017). Pengaruh Citra Merek Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen (Studi Kasus pada Konsumen Sepeda Motor Satria FU di Klaten). Naskah Publikasi Fakultas Ekonomi Universitas Negeri Yogyakarta, 8.5.2017, 2003–2005.
Aprisal, D. (2017). Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Promosi Dan Lokasi Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Kasus Pada Great Store Clothing samarinda). EJournal Ilmu Administrasi Bisnis, 5(3), 815–826.
Arifin, S. (2017). Pengaruh kualitas produk dan kualitas layanan terhadap kepuasan konsumen dan minat beli pada ranch market. Jurnal Riset Manajemen Sains Indonesia, 3(1), 1–22.
Arumsari, D. (2012). Analisis Pengaruh Kualitas produk Harga dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Air Minum Dalam Kemasan (AMDK) Merek Aqua ( Studi pada Konsumen Toko Bhakti Mart KPRI Bhakti Praja Provinsi Jawa Tengah ). Institutional Repository (UNDIP-IR), 57. http://eprints.undip.ac.id/35569/1/JURNAL(edit).pdf
Fasha, A. F., Robi, M. R., & Windasari, S. (2022). Determinasi Keputusan Pembelian Melalui Minat Beli: Brand Ambassador Dan Brand Image (Literature Review Manajemen Pemasaran). Jurnal Manajemen Pendidikan Dan Ilmu Sosial, 3(1), 30–42. https://dinastirev.org/JMPIS/article/view/840
Fauzan, A., & Rohman, A. (2019). Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Minat Beli Sepeda Motor Kawasaki. Jurnal Ekobis: Ekonomi, Bisnis & Manajemen, 9(2), 104–113.
Hamka, H. (2014). Pengaruh harga dan kualitas terhadap keputusan pembelian ayam potong di pasar Gamalama. Agrikan: Jurnal Agribisnis Perikanan, 7(1), 18–24. https://doi.org/10.29239/j.agrikan.7.1.18-24
Muharam, W., & Soliha, E. (2017). Kualitas Produk, Citra Merek, Persepsi Harga Dan Keputusan Pembelian Konsumen Honda Mobilio. Ilmu Dan Riset Manajemen, 7(2014), 1–15.
Nadiya, F. H., & Wahyuningsih, S. (2020). Pengaruh Kualitas Produk, Harga dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Fashion 3second Di Marketplace (Studi Pada Mahasiswa Pengguna Fashion 3second Di Kota Semarang). Jurnal Prosiding Seminar Nasional Unimus, 3(1), 1–20.
Nafilah, K., Widarko, A., & Suharto, M. K. A. B. (2019). Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Dan Minat Beli Sebagai Variabel Intervening (Study Kasus Pada Mahasiswa Feb Universitas Islam Malang Yang Mengkonsumsi Mie Instan). Jurnal Riset Manajemen, 53(9), 1689–1699.
Othysalonika, O., Muhaimin, A. W., & Faizal, F. (2022). Pengaruh Social Media Marketing terhadap Minat dan Keputusan Pembelian Konsumen pada Usaha Makanan Sehat di Kota Malang. Jurnal Ekonomi Pertanian Dan Agribisnis, 6(3), 1134. https://doi.org/10.21776/ub.jepa.2022.006.03.32
Pratami, N. K. D., Triansari, N., & Atidira, R. (2020). Pengaruh Kualitas Produk Dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Sepeda Motor Honda Scoopy Pada Pt. Mertha Buana Motor Singaraja. Prospek: Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 2(1), 31. https://doi.org/10.23887/pjmb.v2i1.26187
Rianto, M. R., Setyawati, N. W., Rohaeni, H., & Woelandari, D. S. (2022). Pengaruh Harga, Promosi dan Inovasi Terhadap Kepuasan Pelanggan Provider Telkomsel Pada Generasi Milenial Muslim di Kota Bekasi. Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam, 8(2), 2159–2166.
Sakinah, N., & Firmansyah, F. (2021). Kualitas Produk dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian dengan Purchase Intention Sebagai Variabel Intervening. Jurnal Ilmiah Manajemen Dan Bisnis, 22(2), 192–202. https://doi.org/10.30596/jimb.v22i2.7100
Shabrina, S. A., & Budiatmo, A. (2022). Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Minat Beli Ulang Dengan Keputusan Pembelian Sebagai Variabel Intervening Pada Holland Bakery Pandanaran Semarang. Jurnal Administrasi Bisnis, 9(4), 475–482.
Sukmawati, D. A. R., Mathori, M., & Marzuki, A. (2022). Pengaruh Promosi, Harga, Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Produk Skincare Somethinc. Jurnal Riset Akuntansi Dan Bisnis Indonesia, 2(2), 579–599. https://doi.org/10.32477/jrabi.v2i2.487
Wicaksono, B. R. (2016). Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Layanan Internet Yang Dimediasi Oleh Minat Beli (Studi Kasus Pada Mahasiswa Pengguna Provider Tri Di Fakultas Ekonomi Universitas Negeri Yogyakarta). Naskah Publikasi Fakultas Ekonomi Universitas Negeri Yogyakarta, I(02), 390–392.
Windarti, T., & Ibrahim, M. (2017). Pengaruh Kualitas Produk Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Produk Donat Madu (Studi Pada Konsumen CV. Donat Madu Cihanjuang±Pekanbaru) Oleh: Jurnal Jom FISIP, 4(2), 1–10. http://oreilly.com/catalog/errata.csp?isbn=9781449340377
Reproduction Policy
Every author submitting articles to Widya Manajemen must make a statement that the manuscript is free from plagiarism and is not being considered and published in other journals.
Articles that have been published are copyrighted by the Program Studi Manajemen FEBP UNHI. For educational purposes, the contents of the article may be duplicated or reproduced as long as the source of the article is mentioned. Written requests must be submitted to the editor to obtain permission to republish the contents of the article for purposes other than educational purposes.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Kebijakan Reproduksi
Setiap penulis yang menyerahkan artikel ke Widya Manajemen harus membuat surat pernyataan bahwa naskahnya bebas dari plagiarisme dan tidak sedang dipertimbangkan dan dimuat dalam jurnal lain.
Artikel yang telah dipublikasi menjadi hak cipta Program Studi Manajemen FEBP UNHI. Untuk tujuan edukatif, isi dari artikel dapat digandakan atau direpublikasi selama menyebutkan sumber dari artikel tersebut. Permintaan tertulis harus diajukan kepada editor untuk memperoleh ijin merepublikasi isi dari artikel untuk tujuan lainnya selain tujuan edukatif.